Άρθρο από mc-educate
Θέλετε να βελτιστοποιήσετε τον ιστότοπό σας με τον σωστό τρόπο και να ρυθμίσετε τον εαυτό σας για επιτυχία; Τότε είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης σήμερα.
Οι μηχανές αναζήτησης αποτελούν σημαντικό παράγοντα στην καθημερινή ζωή. Από συνταγές μέχρι ειδήσεις, από εικόνες έως βίντεο, χρησιμοποιούμε μηχανές αναζήτησης όπως η Google για να μας βοηθήσουν με πληροφορίες. Τι είναι, όμως, οι μηχανές αναζήτησης; Πώς λειτουργούν; Ποια είναι στην πραγματικότητα η διαδικασία για την ανάκτηση πληροφοριών;
Οι μηχανές αναζήτησης πρέπει να ελέγχουν εκατομμύρια ιστοσελίδες για να παρέχουν τις πιο χρήσιμες πληροφορίες για κάθε ερώτημα αναζήτησης. Στη συνέχεια, πρέπει να αποφασίσουν πώς να οργανώσουν αυτές τις πληροφορίες και να τις παρουσιάσουν στον χρήστη αναζήτησης.
Η Google και άλλες μηχανές αναζήτησης δίνουν προτεραιότητα στην εμπειρία των χρηστών αναζήτησής τους πάνω από οτιδήποτε. Ως εκ τούτου, ο στόχος τους είναι να παρέχουν τα καλύτερα αποτελέσματα για κάθε ερώτημα.
Έτσι, για τους χρήστες αναζήτησης, είναι απλό. Εισάγουν το ερώτημά τους και οι μηχανές αναζήτησης εξετάζουν το ευρετήριο των ιστοσελίδων τους για να βρουν τις καλύτερες αντιστοιχίσεις. Στη συνέχεια, αυτές οι αντιστοιχίσεις ταξινομούνται από έναν αλγόριθμο και εμφανίζονται σε σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP).
Για τους εμπόρους του μάρκετινγκ, οι μηχανές αναζήτησης είναι εργαλεία για να ρίξουν τα μάτια στο περιεχόμενό σας ή στα προϊόντα σας. Αλλά πώς μπορείτε να βελτιστοποιήσετε τον ιστότοπό σας για να τον ρυθμίσετε για επιτυχία; Ποια είναι η διαφορά μεταξύ της ανίχνευσης, της ευρετηρίασης και της κατάταξης και γιατί πρέπει να γνωρίζετε;
Το Google και άλλες μηχανές αναζήτησης λειτουργούν χρησιμοποιώντας μια ποικιλία διαφορετικών στοιχείων. Πρώτον, χρησιμοποιούν προγράμματα ανίχνευσης ιστού για να ανιχνεύσουν σελίδες για να λάβουν δεδομένα. Στη συνέχεια, τα ευρετηριάζουν για να ανακτηθούν σε μελλοντικά ερωτήματα αναζήτησης.
Τελικά, κατατάσσουν το ευρετηριασμένο περιεχόμενο με βάση διάφορους παράγοντες. Αυτοί οι παράγοντες αποτελούν μέρος του αλγορίθμου για να προσδιορίσει ποια αποτελέσματα είναι σχετικά και ποια αποτελέσματα είναι ποιοτικά.
Με τον καιρό, οι μηχανές αναζήτησης έχουν γίνει πιο περίπλοκες. Μπορούν να απαντήσουν σε ερωτήσεις απευθείας στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης, να εμφανίσουν διαφορετικούς τύπους περιεχομένου και ακόμη και να αλλάξουν τα SERP ώστε να αντικατοπτρίζουν τα ερωτήματα.
Μπόρεσαν επίσης να κατανοήσουν περισσότερους διαφορετικούς ιστότοπους. Όλα αυτά έχουν δημιουργήσει ένα οικοσύστημα μηχανών απάντησης που αλλάζει καθημερινά.
Το 2020, η Google πραγματοποίησε πάνω από 600.000 πειράματα για να κάνει βελτιώσεις στον αλγόριθμο αναζήτησης. Τα πειράματα ζωντανής κυκλοφορίας επιτρέπουν στην Google να δοκιμάζει νέες λειτουργίες αναζήτησης προτού αυτές διατεθούν παγκοσμίως.
Η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο λειτουργούν αυτοί οι αλγόριθμοι και οι δυνατότητες είναι θεμελιώδους σημασίας για να βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας εμφανίζεται στο Google. Θα σας βοηθήσει επίσης να κατανοήσετε τα αποτελέσματα που βλέπετε όταν πραγματοποιείτε μόνοι σας αναζητήσεις.
Πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης:
- Τι είναι οι ανιχνευτές μηχανών αναζήτησης;
- Πώς χρησιμοποιούν οι μηχανές αναζήτησης ανιχνευτές;
- Πώς οι ανιχνευτές ανακαλύπτουν και ευρετηριάζουν νέες σελίδες;
- Τι είναι η απόδοση και γιατί είναι σημαντική η αναζήτηση;
- Τι είναι οι αλγόριθμοι αναζήτησης και πώς παίζουν στην αναζήτηση;
- Τι πρέπει να γνωρίζετε για την κατάταξη; Πώς μετρούν οι αλγόριθμοι παράγοντες όπως η ποιότητα και η συνάφεια;
- Πώς απαντούν οι μηχανές αναζήτησης σε ερωτήσεις;
Σε συνεργασία με την HigherVisibility, δημιουργήσαμε αυτό το ebook για επαγγελματίες SEO που θέλουν να ενισχύσουν τις τεχνικές τους γνώσεις SEO και αρχάριους εκτός του κλάδου που θέλουν να κατανοήσουν καλύτερα πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης ως μέρος της καθημερινής μας ζωής.
Ανακαλύψτε πώς οι μηχανές αναζήτησης ανιχνεύουν και ευρετηριάζουν ιστοσελίδες, καθώς και τέσσερις μεθόδους που μπορούν να βοηθήσουν τις μηχανές αναζήτησης να βρουν το νέο και ενημερωμένο περιεχόμενό σας ακόμη πιο γρήγορα.
Η βελτιστοποίηση ιστοτόπων χωρίς πρώτα να κατανοήσετε πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης είναι παρόμοια με τη δημοσίευση του σπουδαίου μυθιστορήματος σας χωρίς να μάθετε πρώτα πώς να γράφετε.
Σίγουρα, χίλιοι πίθηκοι στις γραφομηχανές θα δημιουργήσουν τελικά κάτι χρήσιμο (τουλάχιστον σε αυτόν τον πίθηκο αρέσει να πιστεύει ότι το κάνει από καιρό σε καιρό), αλλά είναι πολύ πιο εύκολο αν γνωρίζετε τα βασικά στοιχεία μιας εργασίας εκ των προτέρων.
Πρέπει λοιπόν να κατανοήσουμε πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης για να κατανοήσουμε πλήρως πώς να βελτιστοποιήσουμε για αυτές.
Ενώ θα εστιάσουμε στην οργανική αναζήτηση, πρέπει πρώτα να μιλήσουμε εν συντομία για μια κρίσιμη αλήθεια σχετικά με τις μηχανές αναζήτησης.
Αποτελέσματα αναζήτησης επί πληρωμή
Ούτε η Google, ούτε η Bing, ούτε οποιαδήποτε άλλη μεγάλη μηχανή αναζήτησης ασχολείται με την παροχή οργανικών καταχωρίσεων.
Δηλαδή, τα οργανικά αποτελέσματα είναι τα μέσα για την επίτευξη ενός σκοπού, αλλά δεν δημιουργούν άμεσα έσοδα για αυτά.
Χωρίς οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης, τα αποτελέσματα αναζήτησης επί πληρωμή της Google θα εμφανίζονταν λιγότερο σχετικά (Overture any?), μειώνοντας έτσι τα μάτια και τα πληρωμένα κλικ.
Βασικά, η Google και η Bing (και οι άλλες) είναι μηχανές διαφήμισης που τυχαίνει να προσελκύουν τους χρήστες στα ακίνητά τους με οργανικές καταχωρίσεις. Το βιολογικό, λοιπόν, είναι το μέσο για τον σκοπό.
Γιατί έχει σημασία αυτό;
Είναι το βασικό σημείο που οδηγεί σε:
- Η διάταξη τους αλλάζει.
- Η ύπαρξη λειτουργιών αναζήτησης όπως οι πίνακες γνώσεων και τα επιλεγμένα αποσπάσματα.
- Οι αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR) των οργανικών αποτελεσμάτων.
Όταν η Google προσθέτει ένα τέταρτο αποτέλεσμα πληρωμένης αναζήτησης σε ερωτήματα εμπορικής πρόθεσης, οφείλεται σε αυτό.
Όταν η Google εμφανίζει ένα επιλεγμένο απόσπασμα, ώστε να μην χρειάζεται να φύγετε από το Google.com για να λάβετε απάντηση στο ερώτημά σας… αυτό οφείλεται σε αυτό.
Ανεξάρτητα από το ποια αλλαγή μπορεί να δείτε να λαμβάνει χώρα, είναι σημαντικό να το έχετε κατά νου και πάντα να αναρωτιέστε όχι μόνο τι θα επηρεάσει σήμερα, αλλά και ποιες περαιτέρω αλλαγές συνεπάγονται μπορεί να είναι στον ορίζοντα.
How Search Engines Work Today: The Series
Εντάξει, τώρα που έχουμε αυτή τη βασική κατανόηση για το γιατί η Google παρέχει ακόμη και οργανικά αποτελέσματα, ας δούμε τα βασικά στοιχεία του τρόπου λειτουργίας τους.
Για να το πετύχουμε αυτό θα εξετάσουμε:
- Ανίχνευση και ευρετηρίαση
- Αλγόριθμοι
- Μηχανική μάθηση
- Πρόθεση χρήστη
Αυτό το κομμάτι θα επικεντρωθεί στην ευρετηρίαση. Ας βουτήξουμε λοιπόν…
Ευρετηρίαση / Indexing
Η ευρετηρίαση είναι εκεί που ξεκινούν όλα.
Για τους μη μυημένους, η ευρετηρίαση ουσιαστικά αναφέρεται στην προσθήκη του περιεχομένου μιας ιστοσελίδας στο Google.
Όταν δημιουργείτε μια νέα σελίδα στον ιστότοπό σας, υπάρχουν διάφοροι τρόποι ευρετηρίασής της.
Η απλούστερη μέθοδος για τη δημιουργία ευρετηρίου μιας σελίδας είναι να μην κάνετε απολύτως τίποτα.
Η Google έχει ανιχνευτές που ακολουθούν συνδέσμους και επομένως, υπό τον όρο ότι ο ιστότοπός σας βρίσκεται ήδη στο ευρετήριο και ότι το νέο περιεχόμενο έχει συνδεθεί μέσα από τον ιστότοπό σας, η Google θα το ανακαλύψει τελικά και θα το προσθέσει στο ευρετήριό του. Περισσότερα για αυτό αργότερα.
Τι γίνεται όμως αν θέλετε το Googlebot να φτάσει στη σελίδα σας πιο γρήγορα;
Αυτό μπορεί να είναι σημαντικό εάν έχετε έγκαιρο περιεχόμενο ή εάν έχετε κάνει μια σημαντική αλλαγή σε μια σελίδα που πρέπει να γνωρίζει η Google.
Ένας από τους σημαντικότερους λόγους που χρησιμοποιώ πιο γρήγορες μεθόδους είναι όταν είτε έχω βελτιστοποιήσει μια κρίσιμη σελίδα είτε έχω προσαρμόσει τον τίτλο και/ή την περιγραφή για να βελτιώσω τα κλικ και θέλω να μάθω συγκεκριμένα πότε παραλήφθηκαν και εμφανίστηκαν στους SERP για να ξέρετε από πού ξεκινά η μέτρηση της βελτίωσης.
Σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν μερικές πρόσθετες μέθοδοι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε:
1. Χάρτες ιστότοπου XML
Υπάρχουν πάντα χάρτες ιστότοπου XML.
Βασικά, πρόκειται για έναν χάρτη ιστότοπου που υποβάλλεται στην Google μέσω του Search Console.
Ένας χάρτης ιστότοπου XML δίνει στις μηχανές αναζήτησης μια λίστα με όλες τις σελίδες στον ιστότοπό σας, καθώς και πρόσθετες λεπτομέρειες σχετικά με αυτόν, όπως πότε τροποποιήθηκε για τελευταία φορά.
Συνιστάται ανεπιφύλακτα!
Αλλά όταν χρειάζεστε μια σελίδα ευρετηριασμένη αμέσως, δεν είναι ιδιαίτερα αξιόπιστη.
2. Αίτημα ευρετηρίασης
Στο Search Console, μπορείτε να "Αιτήσετε ευρετηρίαση".
Ξεκινάτε κάνοντας κλικ στο επάνω πεδίο αναζήτησης που διαβάζει από προεπιλογή, "Επιθεώρηση και διεύθυνση URL στο domain.com"
Εισαγάγετε τη διεύθυνση URL που θέλετε να ευρετηριαστεί και, στη συνέχεια, πατήστε Enter.
Εάν η σελίδα είναι ήδη γνωστή στην Google, θα εμφανιστεί μια δέσμη πληροφοριών σχετικά με αυτήν. Δεν θα ασχοληθούμε με αυτό εδώ, αλλά συνιστώ να συνδεθείτε και να δείτε τι υπάρχει, αν δεν το έχετε κάνει ήδη.
Το σημαντικό κουμπί, για τους σκοπούς μας εδώ, εμφανίζεται είτε η σελίδα έχει ευρετηριαστεί είτε όχι – που σημαίνει ότι είναι καλό για την ανακάλυψη περιεχομένου ή απλώς να ζητάτε από την Google να κατανοήσει μια πρόσφατη αλλαγή
Θα βρείτε το κουμπί…
Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα έως λίγα λεπτά, μπορείτε να αναζητήσετε το νέο περιεχόμενο ή τη διεύθυνση URL στο Google και να βρείτε την αλλαγή ή το νέο περιεχόμενο που συλλέχθηκε.
3. Φιλοξενήστε το περιεχόμενό σας στο Google
Η ανίχνευση ιστοτόπων για την ευρετηρίασή τους είναι μια διαδικασία που καταναλώνει χρόνο και πόρους.
Μια εναλλακτική είναι να φιλοξενήσετε το περιεχόμενό σας απευθείας σε αυτούς.
Αυτό μπορεί να γίνει με μερικούς διαφορετικούς τρόπους, αλλά οι περισσότεροι από εμάς (συμπεριλαμβανομένου του εαυτού μου) δεν έχουμε υιοθετήσει τις τεχνολογίες ή τις προσεγγίσεις που απαιτούνται και η Google δεν μας έχει ωθήσει σε αυτές.
Βλέπουμε τη δυνατότητα να παρέχουμε στην Google άμεση πρόσβαση στο περιεχόμενό μας μέσω ροών XML, API κ.λπ. και να αποσυνδέουμε το περιεχόμενό μας από τον σχεδιασμό μας.
Το Firebase, η πλατφόρμα εφαρμογών για κινητά της Google, δίνει στην Google άμεση πρόσβαση στο περιεχόμενο της εφαρμογής, παρακάμπτοντας κάθε ανάγκη να καταλάβουμε πώς να την ανιχνεύσουμε.
Αυτό είναι το μέλλον – δίνοντας τη δυνατότητα στην Google να ευρετηριάζει περιεχόμενο αμέσως, χωρίς προσπάθεια, ώστε να μπορεί στη συνέχεια να το εξυπηρετήσει με τη μορφή που είναι πιο χρησιμοποιήσιμη βάσει της τεχνολογίας πρόσβασης.
Αν και δεν είμαστε ακριβώς εκεί που πρέπει να είμαστε στις τεχνολογίες μας για να τονίσουμε πάρα πολύ για αυτήν την πλευρά των πραγμάτων, απλά να ξέρετε ότι έρχεται.
Δεν μπορώ να προτείνω αρκετά να ακολουθήσετε το ιστολόγιο MobileMoxie της Cindy Krum, όπου συζητά αυτά και θέματα σχετικά με κινητά με μεγάλη λεπτομέρεια και με εξαιρετική διορατικότητα.
4. Και ο Bing, επίσης!
Για να ευρετηριαστεί και/ή να ενημερώνεται γρήγορα το περιεχόμενό σας από το Bing, θα χρειαστείτε έναν λογαριασμό στα Εργαλεία για Webmasters Bing.
Εάν δεν έχετε ένα, δεν μπορώ να το προτείνω αρκετά. Οι πληροφορίες που παρέχονται μέσα είναι σημαντικές και θα σας βοηθήσουν να αξιολογήσετε καλύτερα τις προβληματικές περιοχές και να βελτιώσετε την κατάταξή σας στο Bing, το Google και οπουδήποτε αλλού – και πιθανώς να παρέχετε επίσης καλύτερη εμπειρία χρήστη.
Αλλά για να ευρετηριαστεί το περιεχόμενό σας, χρειάζεται απλώς να κάνετε κλικ: Διαμόρφωση του ιστότοπού μου > Υποβολή διευθύνσεων URL
Από εκεί εισάγετε τις διευθύνσεις URL που θέλετε να ευρετήρια και κάντε κλικ στο «Υποβολή».
Λοιπόν – αυτά είναι σχεδόν όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την ευρετηρίαση και τον τρόπο με τον οποίο το κάνουν οι μηχανές αναζήτησης (με το βλέμμα προς το πού πάνε τα πράγματα).