Ομάδα έρευνας Ιστορικών, Επιστημονικών και Θεολογικών στοιχείων Αγίου Λαζάρου

Ομάδα έρευνας Ιστορικών, Επιστημονικών και Θεολογικών στοιχείων Αγίου Λαζάρου

Ομάδα έρευνας Ιστορικών, Επιστημονικών και Θεολογικών στοιχείων Αγίου Λαζάρου Του Φίλου Του Χριστού και φαινομένων στο ομώνυμο παρεκκλήσι Του Αγίου στο Χωριό Ευαγγελισμός, Δήμου Βόλβης-Παρουσίαση στοιχείων έργου.

Όλα τα σημάδια στα υφάσματα εξετάζονται με ειδικό ηλεκτρονικό πρόγραμμα επεξεργασίας φωτογραφίας. Όλα ερευνώνται και μελετώνται με προσοχή. Η πλάνη είναι κοντά. Βασικό πρωταρχικό μέλημα και υποχρέωση όλων η παράκληση και επίκληση του Τετραήμερου Φίλου Του Κυρίου μας για φώτιση και βοήθεια. Τα πρώτα αποτελέσματα δεν αργούν να φανούν. Τα σημάδια στα βελούδινα κόκκινα πέπλα του Ιερού «μιλούν»!  Η επεξεργασία  εμφανίζει γράμματα και σχήματα.  Χαρακτηριστική η φράση «ΛΑΖΑΡΟΥ ΟΣΤΑ ΕΔΩ ΚΡΥΜΜΕΝΑ».

Image
This image for Image Layouts addon

Αποτέλεσμα επεξεργασίας σημείου στο πέπλο. Εμφανίζεται ορθογραφημένη η φράση «ΛΑΖΑΡΟΥ ΟΣΤΑ ΕΔΩ ΚΡΥΜΜΕΝΑ» με περίεργα και ιδιότυπα κρυπτογραφημένα ελληνικά γράμματα.

Το μυστήριο μεγαλώνει! Όσοι ενημερώνονται διερωτώνται. Υπάρχουν στο παρεκκλήσι ή κάπου αλλού στην περιοχή,  Άγια λείψανα  κρυμμένα; Και μάλιστα Του Αγίου και Δικαίου Λαζάρου; Του Τετραήμερου και Φίλου Του Χριστού;  Ή  η  επεξεργασία  του πέπλου οδήγησε σε πλάνη και όλα είναι αποκύημα της φαντασίας;

Με την αμφιβολία αυτήν εξετάζονται όλα με πολύ προσοχή και προσευχή.

2017-2018. Επισκευές μικρής κλίμακας  στο πάτωμα του Ιερού Βήματος του παρεκκλησίου φέρνουν στην επιφάνεια οικοδομικά υλικά. Τα λεγόμενα «Μπάζα».  Το χώμα είναι μαλακό καστανό και περίεργο, χωρίς ιδιαίτερη υγρασία.  Στα «μπάζα» διακρίνονται παράξενες  μικρές «πέτρες» και άμορφα μικρά κεραμοειδή από στερεοποιημένο πηλό.  Χαλαζίτης, σχιστόλιθος και κομμάτια από  τούβλα και κεραμίδια,  είναι η πρώτη εκτίμηση.

Εκείνο που προκαλεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι  κάποια μικρά «πορώδη» εύθραυστα περίεργα κομμάτια υλικού που μοιάζουν με σοβά, ανακατεμένα με το χώμα, τις πέτρες, τα κεραμικά και κάποια σκουριασμένα μικρά μεταλλικά αντικείμενα που μοιάζουν με καρφιά και διαλυμένα κομμάτια  «λαμαρίνας» πιθανόν από καλουπώματα.

Το περίεργο μαλακό «χώμα» που δεν μοιάζει με αυτό του χώρου (βουνίσιο) του παρεκκλησίου, αναδύει μια ελαφριά ευωδία και ειδικά σε σημείο που είναι βρεγμένο. Σχεδόν όλα τα υλικά ραντίζονται με αγιασμό. Οι παρόντες μένουν άναυδοι η έκπληξη ζωγραφίζεται στο πρόσωπο. Όλα ευωδιάζουν. Με τον αγιασμό η ευωδία μεγαλώνει. Ενημερώνεται ο μακαριστός μητροπολίτης Λαγκαδά. Δίνει εντολή να γίνουν ενέργειες για επιστημονική τεκμηρίωση των υλικών.

Όλα σχεδόν προωθούνται στο ΕΜΠ, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, τον Δημόκριτο, σε ειδικές σχολές και τμήματα για περεταίρω επιστημονική εξέταση και τεκμηρίωση.

Τα αποτελέσματα συγκλονίζουν. Ανάμεσα στα «οικοδομικά υλικά» είναι και οστά! Είναι αυτά τα μικρά «πορώδη» εύθραυστα περίεργα κομμάτια υλικού.

Image
Image
This image for Image Layouts addon

Μικρά τεμάχια  οστών όπως βρέθηκαν ανάμεσα στα οικοδομικά υλικά του παρεκκλησίου.

Τα ορυκτά υλικά (πέτρες και κεραμοειδή από στερεοποιημένο πηλό) ακολουθούν και αυτά τον δρόμο της επιστημονικής τεκμηρίωσης. Προωθούνται σε πανεπιστημιακούς χώρους και σχολές στην Αθήνα. Εξετάζονται με τα ποιο σύγχρονα τεχνολογικά μηχανήματα. Ακόμα και με αξονικούς τομογράφους νοσοκομείων. Επιστήμονες προβληματίζονται με τα  αποτελέσματα. Δεν έχουν ξαναδεί παρόμοια. Στο εσωτερικό των μικρών άμορφων περίεργων κεραμοειδών  εμφανίζονται ίχνη οστικού υλικού.

This image for Image Layouts addon

Αξονική τομογραφία κεραμοειδούς με εμφανή ίχνη οστικού υλικού στο εσωτερικό, όπως διέγνωσαν οι γιατροί  νοσοκομείου στην Αθήνα.

Agios Lazaros Axoniki

Απεικόνιση αξονικής τομογραφίας μικρού κεραμικού με εμφανή τα υπέρπυκνα στοιχεία που θα μπορούσαν να αποδοθούν σε οστικά τεμαχίδια όπως αναφέρεται στην γνωμάτευση.

Το επιστημονικό προσωπικό του νοσοκομείου απορεί και προβληματίζεται με αυτά που βλέπει. Ο προβληματισμός μεγαλώνει όταν ο χώρος του αξονικού τομογράφου γεμίζει με ευωδία από τα δείγματα  προς εξέταση. Οι πιο πιστοί ρωτούν και μαθαίνουν. Ζητούν να τα προσκυνήσουν.  

Κάποια από τα μικρά κεραμοειδή παρουσιάζουν εμφανή σημεία στην επιφάνεια τους από ίχνη που μοιάζουν με οστικά τεμαχίδια.

Image
Image

Το Θείο μυστήριο μεγαλώνει όταν σε όλα σχεδόν τα «ορυκτά» παρατηρούνται στο ανάγλυφο της επιφάνειάς τους σχήματα, γράμματα, εικόνες, μορφές. Τα σχήματα μοιάζουν με αυτά στα πέπλα του Ιερού Βήματος. Ενημερώνονται ειδικοί αρχαιολόγοι από το επιγραφικό μουσείο Αθηνών και επιστήμονες από το γεωλογικό τμήμα του ΕΚΠΑ.  Το φαινόμενο πρωτόγνωρο! Οι επιστήμονες προτείνουν περεταίρω αναλύσεις. Δεν εξηγείται επιστημονικά. Μικρές ρωγμές και τριχοειδείς σχηματισμοί από διάφορα οξείδια, κυρίως του σιδήρου σχηματίζουν αχειροποίητα ελληνικά γράμματα, εικόνες, μορφές και σχήματα στο ανάγλυφο της επιφάνειας των υλικών. Οι λέξεις σχηματίζονται ορθογραφημένες χωρίς τόνους με κεφαλαία συνήθως σκούρα ανομοιόμορφα γράμματα σε ακανόνιστο πάχος, σειρά και μέγεθος. Εμφανίζεται κρυπτογραφημένο είδος γραφής, περίπλοκη, θολή, ακανόνιστης  απόστασης μεταξύ των χαρακτήρων. Φωτογράφιση αυτών και ειδική ηλεκτρονική επεξεργασία εμφανίζει λέξεις και προτάσεις όπως «ΛΑΖΑΡΟΥ» «ΕΔΩ» «ΙΕΡΑ» «ΟΣΤΑ».

Agios Lazaros Axoniki

Ότι εώρακάς με πεπίστευκας· μακάριοι οι μη ιδόντες και πιστεύσαντες» (Ιωάν. κ΄ 20).

Παρουσίαση σημείων-σχημάτων-παραστάσεων σε ευρήματα.

Agios Lazaros Axoniki

Ανάσταση Του Λαζάρου

Agios Lazaros Axoniki

Σχηματισμός μορφής Της Παναγίας Της Βρεφοκρατούσας στην επιφάνεια «ορυκτού» ευρήματος από το παρεκκλήσι Του  Αγίου Λαζάρου.

Agios Lazaros Axoniki

Σχηματισμός παράστασης της Ανάστασης Του Λαζάρου στην επιφάνεια μικρού «ορυκτού» ευρήματος.

Agios Lazaros Axoniki

Σχηματισμός της λέξεως «ΟΣΤΑ»  στην επιφάνεια  μικρού «ορυκτού» ευρήματος από το  παρεκκλήσι Του  Αγίου Λαζάρου.

Agios Lazaros Axoniki

Σχηματισμός της λέξεως «ΚΑΡΑΣ» στην επιφάνεια  μικρού «ορυκτού» ευρήματος από το  παρεκκλήσι Του  Αγίου Λαζάρου

Agios Lazaros Axoniki

Σχηματισμός της λέξεως «ΟΣΤΑ» στην επιφάνεια  πού μικρού «ορυκτού» ευρήματος από το  παρεκκλήσι Του  Αγίου Λαζάρου.

Ο άνθρωπος αντιλαμβάνεται τον κόσμο που ζει με τις πέντε αισθήσεις του, την όραση, την ακοή, την αφή, την όσφρηση και την γεύση.

Τον Θεό αντιλαμβάνεται με την πίστη, την προσευχή, και την ταπείνωση.

Υπάρχουν περιπτώσεις θαυμαστών γεγονότων όπου ο Άγιος Θεός μας αξιώνει να αντιληφθούμε την παρουσία Του και με τις αισθήσεις μας.

Αυτό συμβαίνει στην Μακεδονία μας, στο χωριό Ευαγγελισμός, του Δήμου Βόλβης, στην περιοχή Λαγκαδά Θεσσαλονίκης. Εκεί που βρίσκεται το παρεκκλήσι Του Φίλου Του Θεού, Αγίου, Τετραημέρου και Δικαίου Λαζάρου.  Του αγνώστου, για τους περισσότερους, Αγίου.

Το παρεκκλήσι που έκτισαν εκεί οι μικρασιάτες πρόσφυγες και αυτό μεταμορφώθηκε με την Χάρη Του Αγίου σε πηγή θαυμάτων.

Εκεί όπου η  29η  Απριλίου 1993 σηματοδότησε μια σειρά θαυμαστών γεγονότων  όταν Ο Φίλος Του Θεού παρουσιάστηκε σε παιδιά και σχημάτισε  αχειροποίητα Θεία σημάδια  στα κόκκινα βελούδινα πέπλα της μικρής και Ωραίας Πύλης του Ιερού Βήματος.  Τα θαυμαστά αυτά πέπλα ο επισκέπτης μπορεί να τα δει και να τα προσκυνήσει,  όπως  εκτίθενται σε ειδικές προσθήκες μέσα στο παρεκκλήσι.

Το ίδιο συνέβη λίγα χρόνια αργότερα. Το 2000, αχειροποίητα Θεία σημάδια σχηματίστηκαν και στις κόκκινες κουρτίνες του γραφείου του θρησκευτικού προϊσταμένου της περιοχής,  τοπικού μητροπολίτη, όταν ο ίδιος πήγε στο παρεκκλήσι και είδε τα πέπλα με τα σημάδια και στην συνέχεια επέστρεψε στο γραφείο του.

Τα Θεία αυτά σημάδια δεν ήταν τυχαία και ακαθόριστα, έγιναν πηδάλιο και έδειξαν σημείο θαμμένων ιερών «υλικών». Έτσι Ήλθαν στο φως, με την βοήθεια Του Αγίου, μικρά κομμάτια ανθρωπίνων οστών κρανιακής χώρας, άμορφα κεραμικά πλασμένα με Οστά και ιζηματογενή πετρώματα με οστέινα υλικά, παραστάσεις και γράμματα στην επιφάνειά  και στο εσωτερικό τους. Πανεπιστημιακά και ερευνητικά ιδρύματα μελέτησαν κάποια από αυτά, γνωμάτευσαν και συνηγόρησαν για την ύπαρξη ανθρώπινων οστών και οστέινου υλικού.

Οι πέντε ανθρώπινες αισθήσεις  μαρτυρούν  το μεγαλείο του θαύματος! Οι πιστοί αντιλαμβάνονται αμέσως την παρουσία Του Αγίου. Τα ιερά αυτά «υλικά» είναι δικά Του. Κατέδειξε το σημείο που βρίσκονται με τα Θεία Του σημάδια.

Έτσι ο πιστός με την όρασή του βλέπει αυτά τα ιερά «υλικά» και διακρίνει να σχηματίζονται στην επιφάνεια τους  Ελληνικά γράμματα που συνθέτουν στην πλειοψηφία τους τις λέξεις «ΙΕΡΑ» «ΛΑΖΑΡΟΥ» «ΟΣΤΑ» «ΚΑΡΑΣ». Χαρακτηριστικό και θαμαστότερο όλων, σε σπασμένα κομμάτια στο εσωτερικό «πετρώματος» εμφανίζονται οι λέξεις «ΟΣΤΑ» «ΛΑΖΑΡΟΥ». Σε κάποια διακρίνονται  παραστάσεις, όπως είναι η μορφή Του Αγίου, η Ανάσταση Του Λαζάρου και η μορφή Της  Παναγίας Της Βρεφοκρατούσας. Σημειωτέον ότι  Η Παναγία μας αγαπούσε πάρα πολύ Τον Άγιο Λάζαρο, Τον Φίλο Του Υιού Της και Θεού μας.

Με την ακοή,  γίνονται σε όλους γνωστά  δεκάδες θαύματα σε πιστούς που μαθαίνουν για Τον Αφανή Αυτόν Άγιο, βλέπουν τα ιερά ευρήματα, τα αγγίζουν, προσεύχονται και Τον παρακαλούν  να εκπληρώσει τις επιθυμίες τους και Εκείνος τους ακούει.

Η αίσθηση της αφής συγκλονίζει όταν οι πιστοί με ευλάβεια  αγγίζουν τα ευρήματα αισθάνονται την ιερότητά τους και την θέρμανση που εκπέμπουν.

Δεν θα μπορούσε να απουσιάσει η αίσθηση της οσμής. Δεν υπάρχει ωραιότερο συναίσθημα όταν οι πιστοί διαπιστώνουν ότι αυτά ευωδιάζουν.

 Ο Άγιος δεν «άφησε» εκτός την αίσθηση της γεύσης. Και το έκανε με θαυμαστό τρόπο. Φώτισε και αξίωσε να παρασκευαστεί  με την βοήθεια των ιερών ευρημάτων Του, πρόσφορο γευστικότατο, χωρίς την προσθήκη μαγιάς αρτοποιίας. Κάτι ανάλογο με τον βασιλικό Του Τιμίου Σταυρού.    

Με τα Θεία αυτά γεγονότα και την αποκάλυψη των ιερών ευρημάτων Του Αγίου, εκεί στο παρεκκλήσι Του, μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι ο πιστός με τις αισθήσεις του «αντιλαμβάνεται» πλήρως την παρουσία Του Φίλου Του Θεού, Την Χάρη Του και την ευλογία Του.

Τα θαύματα δεν σταματούν! Ο Άγιος θέλει να τον μάθουν όλοι και βοηθάει. Είναι Αυτός που έκανε Τον Κύριό μας να δακρύσει μπροστά στον τάφο Του, πριν του πει «Λάζαρε δεύρω έξω». Ο κόσμος αρχίζει και Τον μαθαίνει. Νοιώθει την παρουσία Του, αισθάνεται την ευλογία και την προστασία Του και προσεύχεται. Προσεύχεται με προσευχή που θαυματουργικά φανέρωσε Ο Ίδιος Ο Άγιος.

Μία προσευχή που αναφέρεται σε σημεία και γεγονότα Του Αγίου άγνωστα στους περισσοτέρους. Μια προσευχή  παράκληση που με θαυμαστό τρόπο αφήνει τον πιστό να μιλήσει με Τον Άγιο, να του πει τα προβλήματα του και να Τον παρακαλέσει για την βοήθειά Του.

Το πόνημα αυτό σκοπό έχει να γίνουν γνωστά όλα όσα έχουν συμβεί στο παρεκκλήσι. Να γίνει γνωστός Ο Μεγάλος Θαυματουργός Άγιος, Ο Φίλος Του Θεού. Να αισθανθούν οι πιστοί Την Χάρη Του και να νιώσουν τα θαύματα Του.

Συνέβησαν και είναι βέβαιο ότι θα συνεχίσουν να  συμβαίνουν πολλά  στο θαυματουργό αυτό παρεκκλήσι. Είναι εκεί Ο Φίλος Του Θεού.

Πόσο εύκολο είναι να γίνουμε και εμείς φίλοι Του Κυρίου μας; Όταν είμαστε «φίλοι» με τον «Φίλο» Του, Τον Άγιο, Τετραήμερο και Δίκαιο Λάζαρο.

Και όπως ό ίδιος Ο Χριστός είπε «ὑμεῖς φίλοι μού ἐστε» (Ιωάννου ιε’ 14)και αποκάλεσε φίλους Τον Αβραάμ (Ιακώβου β’23), Τον Πρόδρομο (Ιωάννου γ’ 29) και Τον Λάζαρο (Ιωάννου ια’ 11), είναι βέβαιο ότι και Ο Άγιος θα μας πει «είστε φίλοι μου», όταν Τον μάθουμε, Τον δοξάζουμε, Τον παρακαλέσουμε και αφήσουμε κάθε προβληματισμό, αμφισβήτηση και δισταγμό Της Θείας Του Παρουσίας και των θαυμάτων Του στο παρεκκλήσι στο χωριό Ευαγγελισμός. Εκεί στα θαυμαστά αχειροποίητα σημάδια στα βελούδινα κόκκινα πέπλα και στα ιερά, θαυματουργά  ευρήματα Του. Ευρήματα τα οποία θα μπορεί ο πιστός προσκυνητής να τα δει και να τα προσκυνήσει.  Και ποιος ξέρει; Ίσως αυτά  να είναι «πρόδρομος» σε κάτι το μεγαλειώδες, Θείο και Θαμαστότερο που μόνο Ο Άγιος γνωρίζει.

Τέλος δεν είναι η πρώτη φορά  αναφοράς σε ιερά «πέτρινα» ευρήματα. Ιστορικά βλέπουμε τούτο στο  χρονογράφημα «Εξήγησις της γλυκιάς χώρας Κύπρου» που έγραψε ο γνωστός Κύπριος χρονικογράφος Λεόντιος Μαχαιράς περί το 1400, σε απλή γλώσσα με  λογιοτατισμούς, αναφερόμενος στην ύπαρξη λειψάνων στην περιοχή της Κυρήνειας στην Κύπρο, τοπικών Αγίων με την ονομασία Άγιοι Φανέντες, τα οποία μοιάζουν με πέτρες!

 Κατά τον χρονογράφο, οι άγιοι Φανέντες είχαν ασκητεύσει εἰς τήν γῆν τοῦ Κάζα Πιφάνη πρός τόν βορέαν (βόρεια πλευρά του νησιού, στην περιοχή του χωριού Καζάφανι).

Ωστόσο ο Μαχαιράς δεν αναφέρει ούτε πόσοι ήταν αυτοί οι άγιοι, ούτε ποια ήταν τα ονόματά τους. Τους αναφέρει με την κοινή ονομασία άγιοι Φανέντες, που προφανώς σημαίνει Φανερωθέντες, ή κατ' άλλη απόδοση, Φαίνοντες. Και τούτο γιατί, όπως κι ο Μαχαιράς λέγει, τα οστά τους ἐστεγνῶσαν καί ἦλθαν καί ἐκολλῆσαν ὥσπερ πέτρα...

 Επρόκειτο, δηλαδή, για πετρωμένα οστά που φαίνονταν σε τοποθεσία στην περιοχή του Καζάφανι. Σχετική αναφορά απαντάται και στον Βίο του αγίου Κωνσταντίνου του εξ Ιουδαίων, όπου σημειώνεται ότι: ἒν τινι τόπῳ τῶν ἐγχωρίων δυσεμβόλῳ τε καί ἀποκρήμνῳ  ἱερά κατάκεινται λείψανα ἁγίων ۠ Φαίνοντες οὗτοι ἐκέκληντο.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Η επιστημονική τεκμηρίωση των ευρημάτων συνεχίζεται. Τα πρώτα επιστημονικά αποτελέσματα   έχουν συγκεντρωθεί . Επιστήμονες από το ΕΚΠΑ,  το ΕΜΠ, την Αμερικανική σχολή κλασικών σπουδών, από το τμήμα αξονικού τομογράφου νοσοκομείων, το εργαστήριο αρχαιολογικών υλικών από Ε.Κ.Ε.Φ.Ε «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» και  προσωπικό  αρχαιολογίας από το επιγραφικό μουσείο έχουν ήδη αποφανθεί.

 Όλα τα ορυκτά ευρήματα είναι μεταμορφωμένα πετρώματα. Η ύπαρξη οστέινων κατάλοιπων  στην επιφάνεια κάποιων από αυτών εξηγείται με την επαφή αυτών με οστά. Πώς έγινε αυτό; Μυστήριο! Ο λόγος της πιθανολογούμενης ύπαρξης οστικών τεμαχιδίων εντός των άμορφων μικρο-κεραμοειδών παραμένει και αυτό μυστήριο.  Η ύπαρξη μικρών διάσπαρτων ανθρωπίνων οστών είναι αυτό που συγκλονίζει και προβληματίζει!

Η εμφάνιση των σχημάτων, γραμμάτων, εικόνων και παραστάσεων στο ανάγλυφο της επιφάνειας των υλικών δεν μπορεί επί του παρόντος να αποδοθεί σε πραγματικά και εμφανή στοιχεία, τα οποία αξιολογούμενα επιστημονικά θα έδιναν ένα σαφές αποτέλεσμα.   Τα πρώτα επιστημονικά πορίσματα κάνουν λόγο για τρόπο δημιουργίας αυτών από τους χρωματισμούς των ορυκτών, την σύστασή τους, τις διάφορες φυσικές επικολλήσεις  ξένων υλικών στην επιφάνειά τους, το ανάγλυφο, τους δείκτες διάθλασης, τις οπτικές ιδιότητες κάθε ορυκτού και τις φυσικές και χημικές διεργασίες που έχουν υποστεί.

Για τον πιστό όμως το υλικό αυτό θα ευωδιάζει και θα θαυματουργεί. Θα βλέπει τα σχήματα, τα σημάδια. τις εικόνες και θα διαβάζει τα γράμματα στην επιφάνειά του. Το θρησκευτικό μυστήριο είναι δείγμα πίστης. Τα υλικά αυτά είναι η εξωτερική έκφραση της πίστης του. Αυτά προκαλούν από μόνα τους αφοσίωση μεταξύ των πιστών. Έγιναν από Τον Φίλο Του Χριστού για κάποιο λόγο.

Αν και ζούμε σε έναν κόσμο που επικρατούν θαυματουργές τεχνολογίες τα υλικά αυτά όπως και τα κόκκινα βελούδινα πέπλα του Ιερού Βήματος του παρεκκλησίου λατρεύονται και τους αποδίδονται θεραπευτικές δυνάμεις. Για όλους μας η εποχή των θαυμάτων δεν  έχει τελειώσει ακόμα. Οι περισσότεροι λαχταρούν σημάδια και θαύματα. Η φυσική απόδειξη της ύπαρξης Του Θεού είναι ζωτική δύναμη της καθημερινότητας.

Με τα φαινόμενα αυτά και τα γεγονότα εμπνέονται οι πιστοί και προβληματίζονται οι περίεργοι. Το φαινόμενο του παρεκκλησίου Του Αγίου Λαζάρου στο χωριό Ευαγγελισμός απέκτησε θρησκευτική χροιά. Η επιστήμη απλώς συμπληρώνει.

Ο κόσμος αρχίζει να ενημερώνεται. Ζητά να προσκυνήσει κάποιο κομμάτι από τα ευρήματα. Ο Άγιος δεν άφησε  έτσι τους πιστούς. Νέο θαύμα μαρτυρεί ότι είναι δίπλα σε όποιον Τον επικαλείται. Με θαυματουργικό τρόπο εμφανίζεται μια προσευχή. Μια παράκληση προς Αυτόν. Τον  Φίλο Του Θεού. Μια προσευχή που δεν υπήρχε. Μια προσευχή που σε σημείο της μπορεί ο πιστός να αναφέρει το αίτημά του προς Τον Άγιο. Η προσευχή θαυματουργεί. Γίνεται γνωστή.

 

Image
Image

Το μυστήριο φαινόμενο των αχειροποίητων σημαδιών στα ερυθρά βελούδινα πέπλα των δύο εισόδων ( Ωραίας & Μικρής Πύλης) του παρεκκλησίου Αγίου Λαζάρου στο χωριό Ευαγγελισμός, Δήμου Βόλβης, περιοχή Λαγκαδά, Θεσσαλονίκης, όπως δημιουργήθηκαν με θαυμαστό τρόπο την Πέμπτη το απόγευμα της 29ης Απριλίου 1993. Εμφάνιση σημαδιών και σε ορυκτά

Agios Lazaros Axoniki

Πέπλο Ωραίας Πύλης με τα σημάδια

Agios Lazaros Axoniki

Πέπλο Ωραίας Πύλης με τα σημάδια

Τα ερυθρά βελούδινα πέπλα της Ωραίας και Μικρής Πύλης Του Ιερού Βήματος του παρεκκλησίου, όπως φαίνονται στην εικόνα, είναι τεντωμένα. Δεν έχουν καμία πτυχή, παρόλο που δείχνουν εμφάνιση πτυχώσεων.

 Είναι γεμάτα αχειροποίητα σημάδια, τα οποία σχηματίστηκαν ενώ αυτά ήταν καθαρά και  κρεμασμένα στην Ωραία Πύλη του παρεκκλησίου το απόγευμα της 29ης Απριλίου 1993. Τα σημάδια είναι σκούρου και λευκού χρώματος. Τα πιο εμφανή είναι αυτά του πέπλου της Ωραίας Πύλης που εμφανίζουν  σχήμα  (αριστερών) παλαμών λευκού χρώματος.

Χαρακτηριστική είναι η παλάμη πάνω από το χρυσοκέντητο Σταυρό στο κέντρο του πέπλου. Στο κέντρο της παλάμης φαίνεται ίχνος οπής(στίγμα) (η γνωστή ένδειξη από  καρφί Του Εσταυρωμένου). Υπάρχουν πληθώρα σημαδιών μικρών και μεγάλων.

 Τα σημάδια είναι ορατά με μεγεθυντικό φακό, αλλά και με γυμνό οφθαλμό. Οι σκούρες «κηλίδες», όπως φαίνονται από μακριά, είναι μικρά σημάδια, τα οποία από κοντά, σχηματίζουν σχήματα, εικόνες και κεφαλαία γράμματα από το ελληνικό αλφάβητο. Τα γράμματα δημιουργούν ορθογραφημένες φράσεις οι οποίες συντίθενται με αρκετή δυσκολία.

 Ο τρόπος εμφάνισης γραμμάτων και σχημάτων δείχνει  απόκρυψη  περιεχομένου τυχόν μηνυμάτων. Για την ανάγνωση των φράσεων χρησιμοποιήθηκαν τεχνικές αποκρυπτογράφησης και αποκωδικοποίησης. Η τεχνική, η μέθοδος, το σύστημα  και το ύφος της γραφής όπως εμφανίζονται δεν έχουν κάποια γνωστή αντιστοιχία. Η κατεύθυνση γραφής είναι από αριστερά προς δεξιά. Ο τρόπος που εμφανίζονται οι χαρακτήρες μας παραπέμπει σε κεφαλαιογράμματη γραφή (χωρίς κόμματα, τελείες και κενά ανάμεσα στις λέξεις). Σε ορισμένα σημεία οι χαρακτήρες έχουν ομοιότητα με μικρογράμματη βυζαντινή γραφή με στρογγυλόσχημους πλάγιους ή και πεζούς χαρακτήρες και σε άλλα με απλή ελληνική γραφή, χωρίς ιδιαίτερη καλλιγραφική διάταξη. 

Το αχειροποίητο των σχημάτων και της γραφής προέρχεται από αποτελέσματα επιστημονικών εξετάσεων και αναλύσεων του πέπλου που καταλήγουν ότι : «Κατά τόπους άλλαξε απότομα και αδικαιολόγητα ο ερυθρός χρωματικός δεσμός μέρους των ινών του βελούδου υφάσματος,  σε λευκό και σκούρο χρώμα, με τέτοιον τρόπο ώστε να συνθέτουν ακαθόριστα σχήματα και είδος γραμμάτων. Η σύνθεση αυτή ποικίλει ανάλογα της απόστασης  και γωνίας που αυτά γίνονται ορατά από τον ανθρώπινο οφθαλμό. Η αλλαγή αυτή των χρωματικών δεσμών των ερυθρών ινών του βελούδου υφάσματος δεν έχει γίνει με καμία από τις γνωστές ανθρώπινες τεχνικές».

Ένα σημαντικό, περίεργο και μυστήριο θέμα που προέκυψε κατά την μελέτη του πέπλου είναι ότι, μεταξύ των προσεγγίσεων επεξεργασίας των σημαδιών, είναι και η οπτική «διάδραση» των εικόνων που σχηματίζονται στο μυαλό σε άτομα που βλέπουν το πέπλο. Μελέτες που έγιναν σε διάφορα άτομα παρατηρήθηκε το περίεργο φαινόμενο, κάθε άτομο να αναφέρει ότι βλέπει κάτι διαφορετικό που να συντίθεται σε εικόνα, σχήμα ή γράμματα. Το φαινόμενο αυτό είναι υπό διερεύνηση από ειδικούς επιστήμονες, δεδομένου ότι η οπτική αντίληψη και ερμηνεία έχει και εμπλοκή συναισθηματικής σχέσης. Το φαινόμενο αυτό παρατηρήθηκε ακόμα και σε εικόνες του πέπλου που κατεγράφησαν σε φωτογραφική μηχανή. Θεολογικοί κύκλοι μιλούν ακόμα και για Ανώτερη παρέμβαση με την εμφάνιση Θείων μηνυμάτων. Όλα εξετάζονται με πολύ προσοχή. Χρησιμοποιούνται ειδικές μέθοδοι προς αποφυγή του φαινομένου της παρειδωλίας (κατά το οποίο ένα δυσδιάκριτο ή ασαφές εξωτερικό ερέθισμα εκλαμβάνεται εσφαλμένα ως ευκρινές και πλήρως αναγνωρίσιμο). 

Η έρευνα είναι σε εξέλιξη.

Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός που συνέβη τον Ιούνιο του 2010 και προβληματίζει ιδιαίτερα.

Ο μητροπολίτης Λαγκαδά, (στην οποία ανήκει το παρεκκλήσι), μακαριστός Ιωάννης, επισκέφτηκε το χωριό Ευαγγελισμός και το παρεκκλήσι και είδε το συμβάν με τα σημάδια.

Όταν επέστρεψε στο γραφείο του, στον Λαγκαδά, έκπληκτος διαπίστωσε ότι οι κόκκινες βελούδινες κουρτίνες του γραφείου του ήταν όλες γεμάτες με παρόμοια σημάδια!

Agios Lazaros Axoniki

Κουρτίνες γραφείου μητροπολίτη με σημάδια.

Agios Lazaros Axoniki

Φωτογραφίες από το πέπλο της Ωραίας Πύλης που «συνθέτουν» εικόνες.

Agios Lazaros Axoniki

Φωτογραφίες από το πέπλο της Ωραίας Πύλης που «συνθέτουν» εικόνες.

Agios Lazaros Axoniki

Πρόσοψη του Ιερού Βήματος στο παρεκκλήσι Αγίου Λαζάρου στο χωριό Ευαγγελισμός. Όπως ήταν την ημέρα του θαύματος. 29 Απριλίου 1993. Διακρίνονται τα κόκκινα βελούδινα πέπλα της Ωραίας και της μικρής (αριστερά) Πύλης, με τα σημάδια.

Αν και ζούμε σε έναν κόσμο που επικρατούν θαυματουργές τεχνολογίες, τα πέπλα αυτά λατρεύονται. Στα αχειροποίητα σημάδια αποδίδονται Θεία μνήματα. Για όλους μας η εποχή των θαυμάτων δεν έχει τελειώσει ακόμα. Οι περισσότεροι λαχταρούν σημάδια και θαύματα. Η φυσική απόδειξη της ύπαρξης Του Θεού είναι ζωτική δύναμη της καθημερινότητας.

Με τα φαινόμενα αυτά και τα γεγονότα εμπνέονται οι πιστοί και προβληματίζονται οι περίεργοι. Το φαινόμενο του παρεκκλησίου Του Αγίου Λαζάρου στο χωριό Ευαγγελισμός απέκτησε θρησκευτική χροιά. Η επιστήμη απλώς συμπληρώνει.

Image
Agios Lazaros Axoniki

Το φαινόμενο των σημαδιών παρατηρήθηκε και σε διάφορα ορυκτά στο παρεκκλήσι. (Εικόνα ορυκτού, χαλαζίτη).

Agios Lazaros Axoniki

Βάρος ορυκτού 7,6 κιλά.

Agios Lazaros Axoniki

Περίεργα σκούρα σημάδια.

Agios Lazaros Axoniki

Προσπάθεια αποκρυπτογράφησης των σημαδιών εμφάνισε τις λέξεις ΟΣΤΑ ΛΑΖΑΡΟΥ.

Agios Lazaros Axoniki

Προσπάθεια αποκρυπτογράφησης των σημαδιών εμφάνισε τις λέξεις ΟΣΤΑ ΛΑΖΑΡΟΥ.

Agios Lazaros Axoniki
Agios Lazaros Axoniki

Προσπάθεια αποκρυπτογράφησης Αποκάλυψε τις ελληνικές λέξεις ΙΕΡΑ ΛΑΖΑΡΟΥ.

Agios Lazaros Axoniki

Εμφανίζεται και η λέξη ΚΑΡΑΣ.

Agios Lazaros Axoniki

Χώμα από το παρεκκλήσι.

Agios Lazaros Axoniki

Πολύ μικρό ορυκτό (πετραδάκι) από το χώμα (εικόνα:  Διαστάσεις ορυκτού σε σχέση με ένα ρεβίθι).

Agios Lazaros Axoniki

Διακρίνονται  στην επιφάνειά του είδος σκούρων σημαδιών/γραμμάτων.

Agios Lazaros Axoniki

Εμφανίζεται η ελληνική λέξη ΟΣΤΑ.

Agios Lazaros Axoniki

Εμφανίζεται η ελληνική λέξη ΟΣΤΑ.

Agios Lazaros Axoniki

Σε  σημείο στο πέπλο της Ωραίας Πύλης, εμφανίζεται η λέξη «ΟΣΤΑ».

Image
Image

Επικοινωνία

 

Εάν επιθυμείτε να δημοσιοποιήσετε ένα θέμα, παρακαλώ συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα.

Back To Top

Κάντε εγγραφή και ενημερωθείτε πρώτοι για όλα τα γεγονότα στην Ελλάδα και τον Κόσμο.