Η γήρανση είναι μια φυσική διαδικασία που συνοδεύει κάθε άνθρωπο από τη στιγμή της γέννησής του. Κανείς δεν μπορεί να την αποφύγει και όλοι γνωρίζουμε ότι ο χρόνος αφήνει το αποτύπωμά του στο σώμα και στο μυαλό. Τι θα συνέβαινε όμως αν κάθε άνθρωπος είχε το δικαίωμα να «παγώσει» τη γήρανσή του για δέκα χρόνια, όποτε εκείνος το επιθυμούσε;
Το πρώτο δίλημμα θα ήταν πότε θα χρησιμοποιούσε αυτή τη δυνατότητα. Στα είκοσί του για να απολαύσει περισσότερο τη νιότη; Στα σαράντα για να μεγαλώσει τα παιδιά του χωρίς να αισθάνεται τις αλλαγές της ηλικίας; Ή στα εβδομήντα, ώστε να κερδίσει δέκα ακόμη χρόνια καλής υγείας;
Η ιατρική θα άλλαζε ριζικά. Άνθρωποι που αντιμετωπίζουν σοβαρές ασθένειες θα μπορούσαν να σταματήσουν προσωρινά τη γήρανση μέχρι να ανακαλυφθεί μια θεραπεία. Πολλοί θα κέρδιζαν χρόνο, κυριολεκτικά, περιμένοντας τις εξελίξεις της επιστήμης.
Η αγορά εργασίας θα επηρεαζόταν σημαντικά. Επαγγελματίες που βρίσκονται στο απόγειο της καριέρας τους θα μπορούσαν να παραμείνουν στην καλύτερη ηλικία για περισσότερο, καθυστερώντας τη συνταξιοδότηση και αλλάζοντας την ισορροπία μεταξύ των γενεών.
Οι οικογένειες θα αντιμετώπιζαν πρωτόγνωρες καταστάσεις. Ένας γονιός θα μπορούσε να έχει την ίδια εξωτερική ηλικία με το παιδί του. Οι ηλικιακές διαφορές θα γίνονταν λιγότερο εμφανείς και η εικόνα της κοινωνίας θα άλλαζε.
Θα γεννιούνταν όμως και νέα κοινωνικά προβλήματα. Αν όλοι μπορούν να επιλέξουν διαφορετική στιγμή για να «παγώσουν» τον χρόνο τους, η πραγματική ηλικία θα έχανε τη σημασία της. Η εξωτερική εμφάνιση δεν θα αποτελούσε πλέον αξιόπιστο δείκτη εμπειρίας ή ωριμότητας.
Το μεγαλύτερο ερώτημα όμως θα ήταν προσωπικό. Αν είχες μόνο μία ευκαιρία να σταματήσεις τη γήρανση για δέκα χρόνια, θα μπορούσες ποτέ να είσαι βέβαιος ότι διάλεξες τη σωστή στιγμή;
Ίσως πολλοί άνθρωποι να καθυστερούσαν συνεχώς την απόφασή τους, φοβούμενοι ότι αργότερα θα τη χρειαστούν περισσότερο. Και ίσως κάποιοι να έφταναν στο τέλος της ζωής τους χωρίς να χρησιμοποιήσουν ποτέ αυτό το μοναδικό δώρο.
Ίσως τότε να καταλαβαίναμε ότι δεν είναι μόνο η διάρκεια της νιότης που έχει σημασία, αλλά το πώς επιλέγουμε να τη ζήσουμε.
